Час читання – 8 хвилин.
Коли бізнес оптимізує бюджети, не в останню чергу під мінус потрапляють співробітники, що працюють на фрілансі, і компанії-підрядники – копірайтинг, налаштування реклами, таргетинг, дизайн, SMM та інші діджитал-професії. Що робити, якщо від підрядників відмовлятися доводиться, а продовжувати роботу – потрібно, тримати планку якості – потрібно? Як закривати всі завдання силами співробітників? Я підготувала перелік онлайн-сервісів і додатків для роботи з зображеннями, текстами і соціальними мережами, які допоможуть новачкам виконувати творчі завдання на хорошому рівні і не вимагають навчання.
Контент – король, і чому не варто його недооцінювати
Статтю почну зі своєю улюбленою теми – контенту, в даному випадку текстового. Безглуздий, корявий, неструктурований текст (про помилки я взагалі мовчу) в раз перекреслить ефект від найприголомшливого дизайну, а сенс послуги або товару загубиться серед невиразних метафор, шаблонних і порожніх оборотів. Скільки разів на день ви стикаєтеся з «молодою та амбітною командою професіоналів, що 30 років є лідером ринку»? А давайте не будемо так більше. Нижче наводжу 4 корисних сервісу для роботи з текстами і бонусом 2 розважалочки.
LanguageTool – програма для перевірки орфографії та стилю, є українська мова і це дуже круто. Для російськомовних авторів, які перекладають статті, лендінги та інші матеріали на українську мову, і часто роблять помилки, типу використання русизмів або неправильного вживання прийменників і сталих виразів. Для кожної помилки, знайденої в тексті, редактор пропонує варіанти. До речі, розширення можна встановити в браузер, особливо зручно, якщо працюєте з Google Docs. Просто запустіть перевірку документу по закінченню роботи.
Перевірка читабельності тексту – сервіс для людей, які не спеціалізуються на написанні текстів, але стикаються з цією необхідністю постійно. Особливо корисно перевіряти тексти айтишників, системних адміністраторів та інших технарів перед тим, як випускати матеріали на непідготовлену аудиторію. Або ж навпаки, ви готуєте текст на спеціальну тему для фахівців вузької галузі і хочете виглядати експертно в їхніх очах. Програма проаналізує рівень статті і покаже аудиторію, на яку стаття плюс-мінус орієнтована. Фрагменти цього тексту програма оцінила як для аудиторії студентів 1-3 курсу ВНЗ. Розцінюю це як знак, що матеріал простий і зрозумілий.
Хрономер – в цій програмі можна перевірити, скільки часу займе читання тексту. На деяких ресурсах на початку статті вказується час, особливо для складних матеріалів, або навпаки: час читання – 3 хвилини, щоб утримати читача. Для цього тексту час читання – 8 хвилин.
Підбір синонімів – коли пишеш десятки текстів на суміжні теми, уникалізувати матеріали все складніше. З усього, що мені зустрічалося, цей сервіс найбільш зручний.
Підсумую список всемогутнім Главредом – це браузерний редактор російськомовних текстів, мета якого не орфографія, а стиль. Точніше інформаційний стиль, який став популярним серед редакторів завдяки Максиму Ільяхову. Програма допомагає зробити текст інформативним, очистити від штампів і порожніх шаблонних виразів. У правому кутку сторінки знайдеться пара слушних порад.
Хоча, ні. Ось ще навздогін сервіс для заміни лапок на лапки-ялинки, а дефіса – на тире. Типограф – цікавинка від студії Артемія Лебедєва.
Інструменти для аналізу та планування публікацій в соцмережах
SMMPlanner – сервіс для відкладеного постінгу в Instagram, Facebook, Telegram і Viber. На безкоштовній версії можна планувати до 30 публікацій на місяць. Планінг економить набагато більше часу, ніж може здатися. До того ж допомагає структурувати подачу інформації. Публікуючи матеріали від разу до разу з великою перервою, легко втратити логічний зв’язок розповіді й утриматися в рамках однієї стилістики. Плануючи 5 або 10 публікацій за раз, шанси на те, що контент буде в одному форматі сильно зростають.
YouScan – сервіс для відстеження згадок компанії в інтернеті, заданих слів або цілих тематик. Навіщо вам це потрібно, якщо ваша компанія не так популярна і не часто згадується і цитується в мережі? Як мінімум для розуміння, про що пишуть ваші колеги і на яких ресурсах вони публікують матеріали, а також для натхнення – проблеми з підбором теми для публікацій більше не виникне. Можна стежити за згадками через обліковий запис, а можна раз на тиждень отримувати на пошту звіт зі статистикою і джерелами згадок. Сервіс позиціонує себе як інструмент для роботи з соцмережами, але добре працює і на аналіз інших медіа-майданчиків в інтернеті.
Popsters – сервіс для аналізу ефективності постів конкурентів, це якщо ви всерйоз вирішили взятися за освоєння нової професії. Тут суть навіть не в стеженні за конкурентами, а допомога новачку в розумінні, які формати нативного і рекламного контенту краще заходять користувачам. Безкоштовно можна проаналізувати до 10 акаунтів в соцмережах. Завантажуєте посилання на публікацію і отримуєте аналіз популярності публікацій від максимального до мінімального по всьому акаунту. Можна фільтрувати, за яким параметром показувати популярність публікацій.
Text4InstaBot – бот в телеграмі для форматування текстів для Instagram. Абзаци, відступи, червоні рядки, текст по центру і закреслені слова – все, що не виходить зробити в рамках функціоналу самої соцмережі. Структуровані тексти сприймаються краще, ми ж це точно знаємо.
Інструменти і додатки для роботи із зображеннями
Візуальний контент – сказати, що це важливо, це взагалі нічого не сказати. Тому без передмови, просто інструменти для дизайну та корекції зображень.
Canva – про цей інструмент ви точно чули, і, можливо, вже працюєте з ним, але не згадати першим номером просто не можу. Для командної та індивідуальної роботи над дизайном. Для просунутих користувачів і новачків. Для створення презентацій та графіки. Сервіс закриває всі основні потреби по роботі із зображеннями. В безкоштовному варіанті можна робити невеликі індивідуальні проекти, користуватися деякими шаблонами і шрифтами, а також отримати доступ до бази стокових фотографій. Для старту те, що потрібно!
Placeit – сервіс для створення зображень в соцмережі з нуля. Готові мокапи, шаблони і дизайни, тематичні заготівлі, кадрування та ресайз будь-яких зображень для публікації в різних соціальних мережах. Запис і оформлення stories. Тепер не доведеться вгадувати розмір зображень при публікації постів з телефону, і не переживати, що текст на зображенні обрізається самим безглуздим чином. Додаток платний, але натомість пропонується безмежне поле для творчості.
Piktochart – додаток для створення інфографіки та нескладних макетів для поліграфії і презентацій. На безкоштовному варіанті можливостей менше, але і цього досить. Місія сервісу – перетворювати нудні текстові документи в інфографіку і візуально яскраві історії. Серед користувачів сервісу помічені booking.com і Forbs.
Всі описані вище інструменти для роботи в соцмережах, з текстами і зображеннями автор цієї статті використав або використовує в роботі й досі. Сподіваюся, вони допоможуть і вам.
Раніше я публікувала статтю про сервіси для ефективної віддаленої роботи.
Таня Будівська,
контент-маркетолог AdSaver.

