Що таке відстеження джерела дзвінка і навіщо це потрібно

Що таке відстеження джерела дзвінка

Відстеження джерела дзвінка — це визначення рекламного оголошення, ресурсу в інтернеті або іншого рекламного носія, де користувач побачив інформацію про компанію та зателефонував.

Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 1

Як відстежувати джерела вхідних дзвінків

Відстежити джерело вхідного дзвінка можна двома способами: статичним і динамічним.

Статичне відстеження — це привласнення одного номера телефону одному рекламному джерелу або оголошенню. Коли клієнт дзвонить в компанію, відомо, де саме він побачив оголошення.

Динамічний вид відстеження дзвінків — це присвоєння унікального номера телефону кожному користувачеві протягом однієї сесії на сайті. Після здійснення дзвінка користувачем стає відомо:

  • за яким оголошенням в інтернеті перейшов користувач на сайт;
  • за яким ключовим запитом користувач знайшов оголошення компанії;
  • які сторінки сайту переглянув протягом сесії;
  • скільки разів користувач відвідував сайт до того, як зателефонувати, або це перший візит.

Читайте докладніше в нашому блозі: Що таке динамічний коллтрекінг і як це працює

А ще можна старим звичаєм питати клієнтів, звідки вони дізналися про компанії або давати на заповнення анкети. Метод хороший для підтримки розмови, але не для серйозної аналітики, користувачі часто і самі не пам’ятають, де побачили рекламу. Відповідь “в інтернеті” навряд чи допоможе з аналізом десяти рекламних кампаній.

Система для відстеження джерела дзвінка називається колтрекінгом (call tracking). За допомогою скрипту, встановленого на сайт, збирається інформація про переходи користувача за рекламними джерелами і його поведінкові характеристики. Дані передаються в Google Analytics і зберігаються в особистому кабінеті сервісу колтрекінга.

Як працює сервіс колтрекінгу

При підключенні колтрекінгу компанії виділяється певна кількість телефонних номерів, які розподіляються між рекламними джерелами та оголошеннями. Пул номерів визначається виходячи з-поміж числа рекламних носіїв, ресурсів, оголошень і середньої кількості користувачів, які одноразово перебувають на сайті. Наприклад, різні номери розміщуються на білборді, в поштовій розсилці, на флаєрі або в рекламі на радіо, а також на сайті компанії та прив’язані до сесій користувачів. Залежно від того, які рекламні носії залучені, методи відстеження телефонних дзвінків можуть комбінуватися або ж використовуватися тільки один.

За допомогою скрипту, встановленого на сайт через Google Tag Manager, система збирає інформацію по всіх зверненнях, які надійшли на виділені телефонні номери, а саме:

  • телефонний номер абонента;
  • джерело рекламного оголошення в інтернеті або на офлайновому носії (білборд, листівка, відеоролик на ТБ, тощо);
  • ключовий запит, за яким користувач знайшов оголошення в Google Ads;
  • сторінки сайту, які користувач відвідав протягом сесії;
  • історія відвідувань сайту, якщо це не перший візит користувача.

Навіщо відстежувати дзвінки з сайту і рекламних оголошень

Яка різниця, звідки прийшов клієнт, якщо продаж було здійснено, а більша частина дзвінків в компанію, як правило, виявляються цільовими?

А тепер змоделюємо типову ситуацію для компанії з щомісячним рекламним бюджетом від 20 000 гривень і вище, що працює у сфері виготовлення меблів для дітей. Ось як все працює без колтрекінгу.

Левова частка бюджету йде на розміщення оголошень у Google Ads та КМС, ще частина йде на роботу з блогерами та тематичними ЗМІ, і ще на покупку рекламної площі на білбордах біля великого нового ЖК. Дзвінки надходять систематично, замовлення йдуть, і не дивлячись на коливання в попиті, дохід компанії стабільний і гроші на рекламу є. Співвідношення розподілу бюджету по рекламних майданчиках незмінно, як і самі майданчики, на яких компанія розміщується другий рік. Але є один нюанс.

Навіть найдосвідченіший маркетолог не зможе відповісти на такі запитання:

  • скільки дзвінків надходить з кожного рекламного каналу;
  • яка вартість залучення одного нового клієнта з різних рекламних джерел;
  • який середній чек клієнта по кожному рекламному каналу;
  • яке рекламне джерело приносить більшу кількість цільових дзвінків;
  • які оголошення в Google або креативи в КМС найбільш вдалі.

Швидше за все аналіз відбувається таким чином:

  • є статистика кліків по рекламних оголошеннях в гугл — переходи на сайт;
  • є статистика по досягнутих цілях на сайті (онлайн-покупка або дзвінок);
  • є загальне число угод, укладених за місяць, середній чек для всіх покупців і середня вартість залучення
  • нового клієнта — загальний бюджет ділимо на суму дзвінків, онлайн-замовлень і закритих угод.

Припустимо, що середній чек за місяць склав 3400 грн, загальна кількість лідів (дзвінки, заявки, продажі) – 50, а вартість залучення одного клієнта – 400 грн

Уже через місяць після підключення колтрекінгу можна аналізувати ефективність рекламних каналів дуже детально:

  • скільки дзвінків прийшло з кожного рекламного джерела;
  • які групи оголошень в гугл були найбільш ефективними;
  • який відсоток склали цільові дзвінки;
  • яка вартість ліда;
  • яка вартість нового клієнта.

І тут виявляється, що з білборда надходить до 30 дзвінків на місяць, а з реклами від блогерів 2-3 дзвінки. Один з банерів в КМС згенерував 1000 кліків і тільки 10 дзвінків, але все цільові і з найвищим чеком. І тут починається найцікавіше.

Як аналізувати рекламні оголошення через телефонний дзвінок

Що таке відстеження джерела дзвінка — розібралися. Тепер питання в тому, щоб правильно проаналізувати зібрану інформацію.

Як аналізувати рекламні оголошення за допомогою інструментарію колтрекінгу:

  • кожному рекламному джерелу присвоюється унікальний телефонний номер;
  • на сайті розміщується скрипт, який підміняє телефонні номери та показує один номер кожному користувачеві;
  • в системі колтрекінгу AdSaver фіксується, до якого рекламного джерела прив’язанний телефонний номер і які номери виділені для показу на сайті;
Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 2
  • при надходженні дзвінка за виділеним номером система фіксує рекламне джерело;
Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 3
  • при опрацюванні дзвінка менеджер позначає звернення тегом “цільове” або “нецільове”, дана інформація передається в систему аналітики (щоб інформація передавалася коректно, потрібно налаштувати відповідні цілі в Google Analytics);
Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 4
Категорії, які можна привласнити вхідному зверненню в системі колтрекінгу AdSaver
Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 5
тег "нецільве" звернення передається в Google Analitics як досягнення певної цілі - AdSaver_Missed
  • при формуванні звітів в особистому кабінеті AdSaver отримуємо статистику за місяць – скільки цільових дзвінків надійшло з кожного рекламного каналу;
  • при закритті угоди вказуємо суму чека.
Відстеження джерела дзвінка - коллтрекінг Adsaver фото 6

Тепер за допомогою отриманих даних можна абсолютно точно визначити:

  • вартість ліда по кожному рекламному каналу;
  • вартість нового клієнта;
  • середній чек.

Чому не можна відстежити дзвінок за допомогою системи аналітики

Якими б точними онлайн-метриками не користувався маркетолог, сказати з високою точністю, після якої дії користувач здійснив дзвінок, неможливо. Перейшов за оголошенням, натиснув на кнопку “Зателефонувати” або “Показати номер телефону”, відкрив сторінку “Контакти” – яка з дій точно призвела до покупки? За допомогою системи аналітики не можна визначити і якість вхідного дзвінка, зробити це можна тільки при спілкуванні з потенційним клієнтом і ніяк інакше.

Якщо покупка не відбувалася через кошик та оплату на сайті, визначити, які дії користувача їй передували без колтрекінгу визначити неможливо.

Колтрекінг – це відстеження джерела дзвінка з високою точністю і зв’язок поведінки користувача в мережі і його дій після того, як він набрав номер телефону і пішов з сайту компанії.

Коллтрекінг – це можливість скласти повну картину шляху користувача: від першого контакту з рекламним оголошенням до телефонної розмови або презентації при особистій зустрічі.

Summary
Що таке відстеження джерела дзвінка і навіщо це потрібно
Article Name
Що таке відстеження джерела дзвінка і навіщо це потрібно
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:

Поширені запитання по темі:

Що таке система веб-аналітики?

Система веб-аналітики збирає дані про поведінку користувачів на сайті і при контакті з рекламними оголошеннями в інтернеті.

Чому недостатньо провести одне глобальне дослідження і забути про щоденну аналітику?

Навіть якщо маркетолог витратив три роки на вивчення аудиторії, поведінка користувачів змінюється швидше, ніж приходять дані про останні дослідження. Згодом користувачі інакше реагують на один і той самий контент на сайті, колірну палітру, розташування кнопок і рекламні слогани. Якщо компанія постійно оновлює інформацію на сайті додає нові статті, відео та інші матеріали, змінює структуру сайту, проводить редизайн аналізувати поведінку людей потрібно безперервно.

На основі яких даних будувати аналітику про поведінку аудиторії на сайті?

Три основні метрики, що показують зацікавленість користувачів в контенті, товарі, послузі це час, проведений на сайті, кількість переглянутих сторінок і цільові дії (купити, замовити зворотний дзвінок, скачати прайс, отримати презентацію, тощо). Насправді метрик набагато більше, орієнтуватися потрібно на цілі, які ставить перед собою компанія який результат повинен принести сайт.

Як оцінити ефективність контекстної реклами в Google Ads за допомогою колтрекінгу Що оновили, допрацювали і які функції додали в AdSaver — перший дайджест року
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі