Колтрекінг для рекламних агентств і веб-аналітиків: 5 крутих інструментів в одному сервісі

Колтрекінг – це інструмент для аналітики дзвінків по всіх каналах: оплаченим і неоплаченим, в інтернеті і офлайн. Колтрекінг відстежує не тільки джерела дзвінка, але і збирає додаткові дані, наприклад, за яким ключовим запитом в гуглі користувач знайшов оголошення, який матеріал в імейл-розсилці спонукав потенційного клієнта зателефонувати, який контент сайту цікавий покупцяеві.

У цьому матеріалі хочу детально розповісти, як колтрекінг допомагає веб-аналітикам і трудівникам рекламних агенцій аналізувати лідогенерацію і трафік дзвінків ще глибше.

1. Контекстна реклама і колтрекінг

Один з найпопулярніших рекламних каналів – контекстні оголошення в Google, і справедливості заради варто сказати, що можливості для аналітики інтернет-трафіку по такій рекламі просто космічні, а ось тільки-но користувач залишає мережу і береться за смартфон, щоб зателефонувати, зв’язок з ним безжально обривається. І далі жоден веб-аналітик не розповість, що відбувається з клієнтами після цього, як зіставити кількість дзвінків по рекламі з різними оголошеннями, і наскільки справедливим буде таке зіставлення.

Відстежити шлях клієнта від А до Я можна тільки на прикладі тих користувачів, які контактують з компанією або бізнесом онлайн, дії інших залишаються для аналітика та маркетолога загадкою. А значить, будувати стратегію, спираючись лише на частину даних, недалекоглядно, ще й тому що через дзвінок, як правило, закриваються більш високі чеки і не враховувати поведінку таких клієнтів просто не можна. А тепер детально.

Як колтрекінг допомагає визначити ефективність різних рекламних оголошень

Якщо рекламований продукт не продається виключно через корзину або форму “Замовити”, і на сайті буде вказати принаймні один номер телефону, ймовірність, що покупці будуть телефонувати перед купівлею, велика.

Що відомо про дзвінок по рекламі після підключення колтрекінгу:

  • за яким оголошенням користувач перейшов на сайт
  • на яку аудиторію було показано оголошення
  • за яким пошуковим запитом знайшов оголошення
  • чи був дзвінок цільовим

Щоб виявити джерело дзвінка по контекстній рекламі традиційно використовують динамічний колтрекінг (підміну номерів на сайті).

Як інтегрувати дані веб-аналітики і колтрекінгу

Щоб отримати цілісну картину, при установці колтрекінгу AdSaver на сайт, через особистий кабінет налаштовується інтеграція з Google Analytics. Після цього налаштовуються спеціальні цілі. Після присвоєння дзвінку певної категорії, інформація буде передаватися до Google Analytics, і тепер статистика показує не просто кількість дзвінків, але якість: скільки з них виявилися цільовими по кожному оголошенню, яка вартість такої конверсії та інше.

2. Реклама в соціальних мережах і колтрекінг

Форматів реклами в соціальних мережах кілька. Розглянемо Генерацію лідів і Охоплення.

Колтрекінг AdSaver інтегрується з Facebook

При створенні рекламного оголошення з метою “Генерація лідів” в форму зворотного зв’язку додається функція “замовлення зворотного дзвінка”, щоб збільшити лідогенерацію за рахунок моментального зв’язку з користувачем за заявкою. Оскільки в даній схемі бере участь дзвінок від системи – менеджеру компанії, від менеджера – користувачеві, дані про користувачів збираємо теж за допомогою колтрекінгу. По-перше, дзвінки за оголошеннями з різних сторінок можна переадресовувати на різних менеджерів або в різні відділи продажів, але для аналітики не це головне. При кожному замовленні зворотного дзвінка з соціальних мереж система колтрекінгу за замовчуванням передає такі дані:

  • номер телефону
  • назва рекламної кампанії
  • назва групи оголошень
  • назва оголошення, з якого надійшла заявка
  • тривалість і запис розмови, за умови, що система зв’язалась із користувачем

При створенні лід-форми можна додати скільки завгодно додаткових полів, які будуть обов’язкові до заповнення, вся ця інформація також передається в систему. Наприклад, можна збирати e-mail адреси, геолокацію користувача, сферу діяльності або попросити вказати групу продуктів, яка цікавить. В системі ця інформація буде виглядати як на зображенні внизу.

При скачуванні звіту у вигляді таблиці інформація буде сегментована по колонках, зручно фільтрувати по будь-якому обраному параметру. Як завжди дзвінкам присвоюється категорія – цільової або нецільової. Таким чином, аналізувати якість дзвінка можна по кожному рекламному оголошенню в розрізі різних аудиторій.

Рекламні оголошення на лідогенерацію в цілому аналізувати легше, навіть без колтрекінгу рекламодавець отримує список номерів і телефонів користувачів, далі працює з цими списками на свій розсуд. А що робити з оголошеннями на охоплення, перед якими стоять інші завдання? І де крім кількості показів і переходів за оголошенням ніякої іншої інформації немає?

Колтрекінг AdSaver інтегрується з пікселем фейсбук

Піксель Facebook – це фрагмент коду, який встановлюється на сайт і допомагає відстежити дії користувачів, які перейшли на даний сайт по рекламних оголошеннях в соцмережі.

Як це працює. При установці пікселя на сайт налаштовуються події, які будуть передаватися в Event Manager. Коли потенційний клієнт зробить дзвінок, перейшовши на сайт з рекламного оголошення на фейсбуці, а менеджер опрацює даний дзвінок в СРМ-системі і присвоїть йому категорію цільовий, в Event Manager фіксується конверсія. Тепер ми бачимо не просто переходи на сайт, бачимо дзвінки і будь-які події, які налаштуємо.

3. Колтрекінг і email-розсилка

Тут знову акцентую увагу на тому, що за допомогою Google Analytics і utm-міток можна проаналізувати всі переходи з листа на сайт, лендінг та інше. Але дзвінки відстежити як і раніше не можна. Маркетолог розуміє, скільки людей перейшли на сайт з листа, якщо збільшилася кількість дзвінків, можна якось пов’язати ці дві події, але це просто здогадки.

Після установки колтрекінгу, система буде зчитувати не просто відвідування сторінок перед дзвінком, а й ютм-мітку, а саме мітку, зазначену в поле Campaign Source. Сценарій такий: користувач отримує лист, відкриває, переходить на сайт, читає матеріал, а потім телефонує. Колтрекінг зафіксує, з якого листи користувач перейшов на сайт.

Нерідко в тіло листа додають номер телефону для зв’язку. Рекомендується в такому випадку виділити окремий статичний номер, якщо щомісяця йде велика кількість листів, в тому числі й інформаційних, колтрекінг розділить дзвінки за розсилкою на різні джерела – телефонний номер в листі та контент. Чому це важливо для аналітики? Не всі дзвінки за розсилцкою будуть конвертуватися в продажу і заявки, деякі з них будуть сервісні, а значить порахувати прибуток з e-mail-розсилки буде неможливо.

4. Колтрекінг і оцінка контенту на сайті

Оцінка контенту в аналітиці завжди була найбільш складною історією, принаймні для мене, тому що для залучення трафіку існують зрозумілі інструменти – структура сторінки, seo-оптимізація, тексти та зображення, оплачений трафік, в кінці кінців, а для його аналізу засобів не так уже й багато. Тут знову зауважу, що ми говоримо про дзвінки та інші офлайн-контакти з користувачем, які не можна виміряти онлайн-аналітикою. Хтось приходить на сайт, щось дивиться, не натискає жодних кнопок, не замовляє нічого і не пише, а значить, не дає матеріалу для аналізу. Можливо, цей хтось потім зателефонує в компанію, але зіставити ці події, знову не можна.

Колтрекінг AdSaver фіксує і органічні джерела дзвінків, а не тільки рекламні оголошення. У картці клієнта фіксуються сторінки сайту, які користувач відвідав до дзвінка і після нього. Аналізуючи цю статистику можна з упевненістю робити висновки про двох пунктах:

  • які сторінки сайту приносять дзвінки, а не просто збирають трафік (хоча і це теж важливо)
  • чим цікавляться клієнти або потенційні клієнти: сторінки з якими послугами чи товарами вони переглядають

5. Списки і аудиторії, аудиторії і списки

У фіналі найтрепітніша тема для таргетологов – підбір аудиторії. У роботі з нашими клієнтами на початковому етапі переговорів часто стикаємося з запереченням, мовляв, реклама на лідген не працює,  товар особливий або специфічний і не продається на фейсбуці, кліки по контекстній рекламі дуже дорогі, а дзвінки не конвертуються в продажі. В кожному окремому випадку причини будуть свої, але часто при аудиті рекламних кампаній виявляється, що немає розуміння, як знайти в інтернеті ту саму цільову аудиторію. Хто взагалі ці люди? Загалом, з цього запитання починає роботу з новим проектом будь-який фахівець в маркетингу.

Колтрекінг допомагає рекламодавцю збирати контактну інформацію про потенційних клієнтів, щоб на основі цих даних шукати схожі аудиторії в соцмережах або в гуглі:

  • Телефонні номери. Списки можна вивантажувати в рекламний кабінет Гугл і Фейсбук, показувати рекламу на користувачів, яких по контактам зможе ідентифікувати система, або знаходити схожі аудиторії, на Фейсбуці це lool-alike аудиторії.
  • E-mail адреси користувачів. Списки працюють за таким самим принципом. У поєднанні цих двох полів для одного контакту ідентифікувати таких користувачів в мережі буде простіше, а значить, і знайти схожих на них людей теж буде легше.

Резюмуємо

Колтрекінг – це крутий інструмент для аналітики дзвінків, вже вибачте за таку навмисність. В роботі маркетолога, таргетолога, веб-аналітика та й цілого рекламного агентства, чиї клієнти щодня отримують дзвінки по рекламі, це must have. Як колтрекінг підвищує якість роботи маркетинг-фахівця:

  • реальна оцінка трафіку дзвінків з різних рекламних каналів – відмовившись від малоефективної реклами і перерозподіливши бюджет, можна істотно знизити вартість залучення нових клієнтів
  • моніторинг роботи з клієнтами, яких рекламне агентство приводить у компанію з реклами – захистите себе від неконструктивних суперечок “реклама не приносить продажів”, записи дзвінків допомагають оцінити, як на стороні клієнта опрацьовують ввхідні заявки
  • реферальная система для партнерів – партнерська програма для рекламних і діджитал-агентств, індивідуальних таргетологов, маркетологів і веб-аналітиків, при підключенні до сервісу колтрекінгу своїх клієнтів, агентство отримує комісію з кожного чека.
Summary
Колтрекінг для рекламних агентств і веб-аналітиків: 5 крутих інструментів в одному сервісі
Article Name
Колтрекінг для рекламних агентств і веб-аналітиків: 5 крутих інструментів в одному сервісі
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:
З чого насправді складається колтрекінг – точно не з телефонних номерів
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі