З чого насправді складається колтрекінг – точно не з телефонних номерів

Казус криється вже в самій назві статті, тому що в AdSaver, як і у багатьох інших компаній, тарифікація колтрекінгу прив’язана до телефонних номерів, які виділяються користувачеві для відстеження дзвінків по рекламі. Насправді це умовний спосіб відстеження трафіку, який проходить через виділені номери, а чим більше трафіку, тим більше аналітики. Власне, інструмент аналітики – це і є той продукт, який купує користувач в упаковці під назвою “колтрекінг”.

У цій статті я хочу розповісти про технології, з яких складається колтрекінг, яку роль відіграють у цьому телефонні номери і про те, що приховано від очей користувача по той бік робочого інтерфейсу програми.

Роль телефонного номера у визначенні джерела дзвінка

Як працює динамічний колтрекінг. Замість статичних номерів, які традиційно розміщуються на сайті, користувачам, що одночасно перебувають на сайті, показуються різні телефонні номери. Система закріплює унікальний номер за конкретним користувачем на весь час сесії – до моменту, коли користувач йде з сайту або не діє тривалий час. Наступні п’ять хвилин після виходу користувача номер ще тримається за ним на випадок, якщо той повернеться або зателефонує після виходу з сайту, далі відкріплюється і буде показаний новому користувачеві.

В даному випадку роль телефонного номера – це умовний ID користувача, якір, прив’язаний до нього на довгій мотузці. Якщо користувач зателефонує, аналітикові стане доступна вся інформація про поведінку користувача на сайті – перегляди сторінок і час, коли він ці сторінки переглядав, а також підтягнеться інформація, як потенційний клієнт потрапив на сайт: з якого оголошення або через який пошуковий запит. Останнє і є та цінна інформація для аналізу дзвінків, яку не зафіксує сервіс веб-аналітики.

Телефонний номер – це просто якірець, і це, мабуть, вся його роль. Насправді алгоритм, що стоїть за динамічною підміною номерів, працює трохи складніше.

На сайт встановлюється скрипт – фрагмент коду, який відмальовує, візуалізує, показує користувачеві унікальний номер телефону, у випадку колтрекінга AdSaver – це ще і віджет зворотного дзвінка на сайті, який з відправленням замовлення на зворотний дзвінок також передасть інформацію про користувача та дії, що передували заявці.

Коллбек – це інструмент лідогенераціі, форма зворотного зв’язку на сайті або в соціальних мережах для автоматичного передзвону клієнтові за заявкою протягом однієї хвилини.

Повернемося до скрипта. Кожен раз, коли на сайті з’являється новий користувач, скрипт звертається до системи колтрекінгу, запитує номер телефону і показує його користувачеві. В цей же час система колтрекінгу інтегрована з Google Analytics клієнта (сайта, на якому встановлений динамічний колтрекінг), після здійснення дзвінка колтрекінг порівняє свої дані про сесію користувача (відвідування сторінок + номер телефону) з даними про ту ж сесії з системи аналітики, і отримає інформацію про взаємодію користувача з рекламними каналами. Cookies допомагає системі колтрекінга ідентифікувати користувача при повторному відвідуванні сайту після здійснення першого дзвінка. Кожна нова сесія буде додаватися в скарбничку з інформацією про потенційного клієнта, нижче наводжу приклад.

Найскладніше у всій цій історії – зіставити з найбільшою точністю дзвінок користувача і конкретну сесію на сайті.

Купуючи колтрекінг, користувачі купують не динамічні або статичні номера, вони купують систему для відстеження вхідних дзвінків і аналізу платного або органічного трафіку на сайт.

Як колтрекінг визначає якість дзвінка

Ще одне дуже важливе питання. Просто трекати дзвінки: сьогодні – 20, завтра – 30, а післязавтра – 5, це не аналітика. Досвідчений і талановитий таргетолог зможе привести аудиторію на будь-який продукт або послугу, менш талановитий і не дуже добросовісний нажене на сайт трафіку і навіть дасть дзвінки. Але нам важливо розуміти, якої якості ці дзвінки, і які канали дають цільовий, а не просто трафік.

В системі колтрекінгу AdSaver можна відзначати вхідні дзвінки кількома категоріями: цільовий, нецільовий і сервісний. Цільовий – це перший дзвінок даного клієнта по рекламі, на основі якого буде вибудовуватися процес продажу. Сервісний – повторні дзвінки клієнтів, які варто відокремити від Цільових, щоб штучно не примножувати кількість потенційних покупців і не прикрашати статистику. Нецільовий – дзвінок, за яким не продовжився діалог, клієнт однозначно дає зрозуміти, що його це не цікавить, сюди ж ідуть помилкові дзвінки, випадкові заявки і замовлення колбека, спам та інше.

Тобто колтрекінг дозволяє просіяти трафік як річковий пісок через сито, залишивши на поверхні тільки великі і цінні його частини.

Категорії, присвоєні дзвінкам через колтрекінг, передаються до Google Analytics у вигляді спеціальних цілей, і тепер фіксується не просто конверсія – натиснув, перейшов, зателефонував, а якісна конверсія – перейшов, зателефонував, компанія отримала лід.

Автоматизуй все що можна, або ні?

Чому автоматичне присвоєння категорії дзвінків, яке пропонують деякі сервіси колтрекінгу, викликає більше похибок, ніж ручне. Деякі системи колтрекінгу дають можливість встановити автоматичне присвоєння категорії на основі заданих параметрів: тривалість розмови, який за рахунком дзвінок зробили з даного номера та інше.

Перший Цільовий дзвінок. Наприклад, ми приймаємо за основу теорію, що цільовий дзвінок – це дзвінок тривалістю понад 40 секунд, тобто як мінімум абонент не помилився номером, з унікального, що не значиться в базі номера телефону. Чому це не так:

  • абонент може не до кінця зрозуміти суть рекламного оголошення або послуги, менеджеру доводиться пояснювати в розмові про що саме йде мова;
  • абонент може ставити ряд запитань, щоб визначити, наскільки сервіс, товар або послуга вирішують його проблему, може виявитися, що не вирішує зовсім і навряд чи менеджеру вдасться переконати в цьому користувача при подальшому контакті, тобто лід НЕ конвертується в покупця.

Такі дзвінки не відносяться до категорії цільових і автоматичне присвоєння категорії передасть неправильну конверсію в систему аналітики. В системі AdSaver менеджер на основі розмови з клієнтом сам визначає, до якої категорії його віднести.

Автоматичне привласнення категорії Сервісний або Повторний дзвінок у випадку, якщо це не перший виклик з даного телефонного номеру. Цілком може бути, що перший контакт з даними номер був відзначений менеджером як Нецільовий. Минув час, потреби потенційного клієнта помінялися, і ось абонент телефонує знову і по справі. Можливо, сам потенційний клієнт і не знає, і не пам’ятає, що вже зв’язувався з компанією раніше, а ось компанія знає про це. При цьому обидва (три, чотири або всі десять) дзвінка можуть надійти з різних рекламних джерел, або органічному пошуку передував ряду контактів з різними рекламними кампаніями, оголошеннями або листом на електронну скриню. Тобто всі ці канали побічно брали участь в конвертації користувача в клієнта. Складна модель атрибуції, але аналітика вона така аналітика.

Ми ж пам’ятаємо, що система колтрекінгу постійно звертається до кукисів – такого глобального сховища даних, щоб співвіднести дані про користувача з наявними в базі, ідентифікувати його та додати інфу до вжн наявної. Аналізуючи повторні дзвінки вручну, отримуємо такі дані:

  • який канал привів дзвінок в категорію Цільовий;
  • скільки рекламних або нативних джерел брало участь в процесі залучення клієнта і таким чином складати ціну залучення не на основі одного рекламного каналу, а декількох.

Незважаючи на те, що світ прагне до глобальної автоматизації, є речі, які все ж варто робити вручну.

Час підсумку. Купуючи і впроваджуючи в роботу колтрекінг, компанія платить не за телефонні номери, а за відповідний огляд та аналітичний інструмент для опрацювання цієї інформації. Брак номерів призводить до того, що частина даних про поведінку користувачів і дзвінках втрачається, рекламні джерела не визначаються.

Summary
З чого насправді складається колтрекінг – точно не з телефонних номерів
Article Name
З чого насправді складається колтрекінг – точно не з телефонних номерів
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:

Поширені запитання по темі:

Що таке статичний колтрекінг

Статичний колтрекінг – це привласнення певним рекламним джерелам унікальних телефонних номерів. Коли користувач побачить рекламу і зателефонує в компанію, система точно визначить, де саме користувач побачив оголошення.

Чи можна використовувати статичний та динамічний колтрекінг одночасно?

Можна і навіть потрібно, якщо компанія проводить рекламні активності по декількох каналах в онлайні і офлайні, ці два методи відстеження дзвінків не тільки не суперечать один одному, але дають великі дані для аналізу.

Навіщо потрібна наскрізна аналітика?

Наскрізна аналітика потрібна, щоб простежити повний шлях користувача від першого контакту з компанією до покупки.

Колтрекінг для рекламних агентств і веб-аналітиків: 5 крутих інструментів в одному сервісі Інтеграція телефонії і CRM – як такий тандем допомагає бізнесові прискоритися
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі