Що таке колтрекінг: як це працює і які задачі вирішує

Бізнес все глибше йде в інтернет, а частка операцій, що здійснюються або починаються з телефонного дзвінка, не стає меншою. Купівля авто, оренда квартири, медичні та юридичні послуги, виготовлення товарів під замовлення або купівля інженерних систем — подібні рішення приймаються тільки після особистої розмови клієнта з представником компанії. Власники бізнесу та топ-менеджери інвестують в рекламу своїх продуктів гроші та ресурс співробітників, і справедливо запитують: звідки в результаті ми отримуємо дзвінки? І тут на арену виходить колтрекінг — інструмент для відстеження вхідних дзвінків.

Що таке колтрекінг

Колтрекінг — це система, яка з високою точністю визначає джерела вхідних дзвінків і зіставляє телефонний дзвінок з діями відвідувача на сайті: які сторінки були переглянуті, перш ніж людина зателефонувала, чи була вона на сайті раніше або це перший візит.

Переваги колтрекінгу перед системами аналітики

А якщо простими словами: чому для відстеження дзвінків недостатньо Google Analytics та інших систем аналітики, які збирають дані про переходи з рекламних оголошень, перегляди сторінок сайту і кліки на кнопки?

Якщо клієнт поклав товар в кошик, простежити його шлях можна: користувач перейшов на сайт з рекламного оголошення, переглянув 3 сторінки, поклав товар до кошику та оплатив замовлення. Але якщо людина побачила оголошення і зателефонувала, не переходячи на сайт, які дані передаються в систему аналітики? Ніякі.

Або так: користувач зайшов на сайт, побачив номер телефону і зателефонував, поставив менеджерові запитання, домовився про відвідування шоу-руму або замовив виїзд замірника вікон, а сайт тим часом закрив. В систему аналітики передаються такі дані: користувач перейшов за оголошенням, переглянув три сторінки сайту і пішов, далі інформація втрачена, і маркетолог робить закономірний висновок: конверсії не було!

Колтрекінг встановлює зв’язок між діями користувача в інтернеті та телефонним дзвінком, таким чином карта поведінки клієнта зберігається повністю.

Як працює колтрекінг

При підключенні колтрекінгу компанії виділяється пул телефонних номерів, які розподіляються між рекламними джерелами та сайтом. На сайт встановлюється код, який підміняє телефонні номери і пов’язує показ одного номера з одним конкретним користувачем сайту. Для промо компанії на різних рекламних майданчиках також виділяються телефонні номери, як правило, статичні, не підмінні. Підмінні номери називають динамічним колтрекінгом, виділення статичних номерів для різних рекламних каналів — статичним колтрекінгом.

Як працює статичний колтрекінг

Статичний колтрекінг — це закріплення унікального телефонного номера за певним рекламним каналом або оголошенням. Уявімо, що компанія розміщує рекламу на білбордах, роздає флаєри з промокодом, просуває рекламні пости на фейсбуці та в інстаграмі, а ще дає оголошення в гугл. І як розібратися з потоком дзвінків і визначити, де потенційний покупець побачив оголошення, а головне, яке оголошення переконало його зробити дзвінок? Вихід такий: присвоїти кожному рекламному оголошенню унікальний номер телефону. В особистому кабінеті AdSaver Call Tracking номер телефону зв’язується з джерелом, і коли за вказаним номером телефону надходить дзвінок, система точно знає, де цей номер розміщений.

Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 1
Користувач бачить номер телефону на рекламному носії, телефонує в компанію, система фіксує, де користувач побачив номер телефону

Як працює динамічний колтрекінг

Динамічний колтрекінг — це показ унікальних номерів різним відвідувачам сайту. За допомогою аналітики визначається середня кількість відвідувачів, що перебувають на сайті одночасно, на основі цієї цифри розраховується кількість номерів, при якій робота колтрекінгу буде коректною, тобто кожен відвідувач буде бачити унікальний номер телефону.

Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 2
Користувач телефонує за номером телефону, який побачив на сайті, система пов'язує підмінний номер телефону з діями користувача, інформація про користувача фіксується в системі AdSaver

Навіщо відвідувачам бачити унікальні номери телефону? Унікальний динамічний номер телефону дозволяє зв’язати джерело, з якого відвідувач перейшов на сайт, і дії, що здійснюються відвідувачем на сайті. Якщо користувач зателефонує, в системі відобразиться наступна інформація про дзвінок: телефонний номер користувача, рекламний канал, група рекламних оголошень і ключове слово (для оголошень у Google Ads), переглянуті користувачем сторінки сайту.

Динамічні номери на сайті також використовуються для визначення неоплачуваних джерел трафіку — органічний пошук, корпоративний блог, акції та інше.

Кожному зверненню менеджер привласнює категорію:

Цільове — клієнт виявив інтерес до продукту, вибирає серед схожих пропозицій, вивчає ціни або вже готовий розглянути пропозицію. Будь-який з цих параметрів можна оцінити як цільове звернення.

Сервісне — клієнт вже придбав товар або послугу, питання пов’язане з використанням продукту.

Нецільове — клієнт не виявив інтересу до продукту.

Навіщо привласнювати категорію дзвінкам

Категорії дзвінків передаються в Google Analytics і це дає можливість глибше аналізувати трафік з різних рекламних каналів.

Без використання колтрекінгу в Google Analytics фіксується цільова дія “дзвінок”, якщо користувач клацнув на номер телефону або кнопку “Зателефонувати”, і в системі аналітики налаштовані відповідні цілі. В такому випадку звіт буде виглядати так: за вказаний період всього надійшло Х дзвінків.

Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 3
Загальна кількість дзвінків, що надійшли з різних джерел

Немає інформації, чи були ці дзвінки прийняті, чи вдалося конвертувати дзвінок в покупку.

При підключенні колтрекінгу і тегуванні дзвінків “цільовий” і “нецільовий” статистика по дзвінках буде виглядати інакше: насправді за вказаний період тільки 66% вхідних дзвінків виявилися цільовими.

Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 4
Кількість цільових дзвінків від загального числа вхідних звернень

Аналізуючи рекламну кампанію або джерело за загальною кількістю вхідних дзвінків, зробити висновки про реальну кількість покупок неможливо. У нашій практиці траплялися випадки, коли при стабільному потоці дзвінків за рекламним оголошенням, цільові становили всього 15%, в іншому випадку менеджери не встигали відповідати на дзвінки і при високих показниках конверсії по оголошеннях приблизно половина звернень не була опрацьована.

Що дає колтрекінг: із загального потоку дзвінків з різних рекламних джерел за допомогою колтрекінгу вдається виділити цільові дзвінки по кожному рекламному оголошенню.

Як підключити колтрекінг

Щоб підключити до сайту сервіс відстеження дзвінків, клієнт надає:

  • адресу сайту компанії;
  • кількість номерів, які потрібно підключити (при необхідності розраховується менеджером AdSaver);
  • вподобання щодо мобільного оператора та необхідності виділення міських номерів;
  • номери компанії, на які буде здійснюватися переадресація з динамічних та статичних номерів;
  • кількість співробітників, які працюватимуть з обліковим записом в AdSaver, їхні електронні пошти з зазначенням посади та рівнем прав доступу.

Як налаштувати колтрекінг

Для початку роботи з колтрекінгом потрібно:

  • налаштувати цілі в Google Analytics (якщо з боку компанії налаштувати цілі нікому, це зробить співробітник AdSaver);
  • додати скрипт для відстеження дзвінків в google tag manager (якщо з боку компанії додати скрипт нікому, це зробить співробітник AdSaver);
  • авторизуватися в особистому кабінеті AdSaver через запрошення, яке надійшло на зазначені email-адреси;
  • в наслаштуваннях в особистому кабінеті вказати відповідність статичних номерів рекламним джерелам.
Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 5

Як працювати з колтрекінгом: що бачить менеджер в особистому кабінеті AdSaver

В особистому кабінеті менеджер бачить перелік всіх вхідних звернень з моменту підключення колтрекінгу, в тому числі що надійшли в неробочий час і вихідні дні. Вхідне звернення містить контактну інформацію користувача, джерело дзвінка (групу оголошень і ключове слово для оголошень у Google Ads), запис телефонної розмови, форму для присвоєння категорії дзвінку.

Що таке коллтрекінг: як це працює і які завдання вирішує фото 6
Картка вхідного поводження з інформацією про користувача і його взаємодії з компанією

Скільки коштує коллтрекінг

Вартість підключення послуги AdSaver Call Tracking розраховується на основі кількості номерів, що використовуються для відстеження дзвінків: скільки статичних номерів потрібно виділити під рекламні майданчики, скільки динамічних номерів потрібно виділити для сайту. Ніяких додаткових платежів і прихованих комісій не передбачено, компанія платить виключно за кількість номерів.

Навіщо відслідковувати дзвінки: резюмуємо зміст статті

Практична користь від підключення колтрекінгу в 6 пунктах:

  • зменшується кількість втрачених дзвінків;
  • всі вхідні звернення збираються в одному місці;
  • з високою точністю визначається джерело вхідного дзвінка або звернення;
  • привласнення категорії дзвінкам: цільовий, нецільовий і сервісний;
  • глибока аналітика якості вхідних дзвінків по кожному з рекламних каналів;
  • визначення вартості залучення нового клієнта по кожному з рекламних каналів.
Summary
Що таке колтрекінг: як це працює і які задачі вирішує
Article Name
Що таке колтрекінг: як це працює і які задачі вирішує
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:
CRM-система для малого бизнесу: як закрити проблеми в організації процесів швидко та недорого Новий дизайн особистих кабінетів AdSaver
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі