Що таке IP-телефонія і як це працює

Що таке телефонія – знають усі. Як працює ця технологія пояснить собі навіть школяр. Але парадокс в тому, що тільки-но ми замислюємося над тим, щоб організувати телефонію в офісі або об’єднати в одну мережу співробітників в віддаленому робочому режимі, звідкись виникає довгий перелік питань: а як це взагалі працює без проводів, багатоканальних телефонів і комутаторів ? І як це – дзвонити через інтернет?

У цій статті докладно і дуже просто розповім, що таке IP-телефонія, чим вона відрізняється від аналогової АТС, які можливості відкриває. Без складних термінів і технічної нудності.

Що таке IP-телефонія

Якщо простими словами, IP-телефонія – це коли ви телефонуєте абонентові не по мобільному телефону або через стаціонарний апарат, а через інтернет, тобто сам дзвінок може здійснюватися по смартфону, але сигнал передається не через сотову мережу. IP телефонія – це технологія передачі голосових або відео-повідомлень. Найзрозуміліший для всіх приклад застосування IP-телефонії – це Skype, Viber або дзвінки через Telegram. Про неї і будемо докладно говорити нижче.

Як працює телефонія в інтернеті

У контексті розуміння технології передачі голосового сигналу через інтернет всі телефонні номери діляться на дві групи: віртуальний (він же sip-номер) і не віртуальний (міські та мобільні номери, розмову за яким оператор не може без додаткових пристроїв передати через IP). Здійснювати зв’язок між віртуальними номерами, або sip-номерами, як раз і можна через інтернет. При цьому не важливо, в якій точці географії знаходиться абонент, тарифікація залежить вже не від оператора зв’язку, якому ці номери належать, а від провайдера, який надав вам можливість телефонувати за цими номерами через інтернет. Постачальники sip-номерів можуть надавати їх користувачам і напряму. Безкоштовними дзвінки при цьому не будуть. Але при необхідності телефонувати багато, на номери в інших містах і країнах, вартість значно знизиться.

Чим IP-телефонія відрізняється від аналогової АТС

Розглянемо, як працює інтернет-телефонія на практиці на прикладі підприємця і найманих працівників, які перебувають у різних кінцях міста, або в різних містах (представництвах, офісах, торгових точках). Підприємець забезпечує співробітників комп’ютером або смартфоном, на який встановлюється додаток для здійснення дзвінків – sip-клієнт, і підключає пристрої до інтернету, при цьому і мобільний інтернет цілком підійде. І підприємець, і співробітники телефонують між собою по кілька разів на день, але дзвінки приймають не через sim-карту в мобільному, а через sip-клієнт, встановлений на смартфоні, тобто через інтернет.

Плюси цієї простої системи: немає надзвичайних рахунків за з’єднання між різними мобільними операторами, запис розмови зберігається, до нех можна повернутися в разі виникнення ссуперечливих моментів.

А чому просто не купити номери одного оператора і багато безкоштовних хвилин всередині мережі? Питання справедливе, тому йдемо далі.

Уявімо, що у підприємця непогано йде справа і він вирішує відкрити представництво в країнах СНД або за кордоном. Щоб отримувати дзвінки від клієнтів і починати продавати вже, не обов’язково орендувати офіс і наймати співробітників, можна розмістити на сайті або в рекламному оголошенні номер телефону з кодом даної країни або місцевого мобільного оператора. Усі вхідні дзвынки за даними номерами переадресовувати на співробітника в місті, де знаходиться головний і, можливо, єдиний офіс, і вуаля!

При використанні стаціонарних апаратів або міні-АТС підприємцю довелося б розміщувати його в орендованому офісі і найняти людину, яка б відповідала на дзвінки. Якщо спростити ситуацію, то інтернет-телефонію можна організувати в будь-якому місці, де є вихід до глобальної мережі, а ось для організації аналогової АТС необхідна установка телефонних багатоканальних апаратів або GSM-шлюзів для перетворення мобільного зв’язку на інтернет-дзвінок.

Наявність телефонних апаратів і офісних міні-АТС завсім не суперечить можливості впровадження айпі телефонії в роботу компанії. У мережу можна включити будь-які номери і обладнання. Просто в цьому матеріалі я хочу показати простий і швидкий спосіб реалізації.

Які можливості відкриває IP-телефонія для бізнесу

Вище я досить примітивно описала технологію телефонного зв’язку в інтернеті. Насправді можливості телефонії набагато ширщі та не обмежуються дешевими дзвінками в іншу країну. Телефонія – це організація дзвінків між співробітниками і клієнтами в розумну контрольовану систему. І ось як вона виглядає:

  • запис вхідних і вихідних дзвінків
  • інтеграція з crm-системами, колтрекінгом і системами аналітики
  • черга дзвінків і закріплення контактів за певними співробітниками
  • переадресація на будь-які номери телефонів
  • голосове меню, вітання та автовідповідач
  • багатоканальні номери телефонів

Тепер докладніше.

Запис телефонних дзвінків. Аудіофайли зберігаються на сервері компанії, зараз я говорю про телефонію AdSaver, доступ до записів через особистий кабінет в системі, там же буде вся статистика за тривалістю розмов, кількістю пропущених дзвінків і прогресу опрацювання пропущених викликів.

Інтеграція телефонії з crm-системою. Це одне з основних вимог у більшості компаній, що підключають телефонію. Важливо не просто приймати дзвінки, але й вибудовувати відносини з клієнтами. У телефонії AdSaver є власна СРМ-система для опрацювання дзвінків та автоматизації дій менеджерів в роботі з клієнтами. Якщо на момент підключення компанія вже використовує в роботі іншу систему, AdSaver інтегрується з популярними СРМ-системами, при необхідності питання можна вирішити індивідуально під завдання клієнта.

Багатоканальність і черга дзвінків. Якщо в компанії працює 10 менеджерів, які приймають дзвінки, не обов’язково розміщувати на сайті 10 телефонних номерів різних операторів, щоб потенційний клієнт без проблем додзвонився. Такий підхід, скоріше, викличе замішання користувача. Додайте на сайті 1-2 телефонних номери, за допомогою телефонії номери можна зробити багатоканальними і налаштувати чергу розподілу вхідних дзвінків на менеджерів. Потенційні клієнти завжди зможуть додзвонитися у компанію.

Закріплення телефонних номерів за певним співробітником. Добре, якщо клієнт знає номер телефону свого менеджера. А якщо це лише другий чи третій контакт з клієнтом? Покупець телефонує в компанію, потрапляє на випадкового співробітника, менеджер не розуміє про що мова, шукає того, хто спілкувався з клієнтом попереднього разу – в очах клієнта ця суєта не додає впевненості у компетентності компанії.

Після впровадження в роботу телефонії можна закріпити контакт за певним менеджером, при дзвінку із зазначеного номера телефону клієнт потрапляє на співробітника, з яким спілкувався раніше, менеджер в свою чергу бачить інформацію по контакту і швидко вникає в суть питання.

Що таке IP-телефонія і як це працює фото 2
Контакти, закріплені за певним співробітником, при дзвінку в компанію за номером телефону, який внесено в систему, спрямовується на певного менеджера

Голосове меню і автовідповідач. Голосове меню необхідне для кол-центру, щоб розподіляти запитання користувачів на спеціалізованих співробітників.

Що потрібно для підключення IP-телефонії AdSaver

Найшвидший і простий варіант підключення – ноутбук, навушники і sip-клієнт. Якщо компанія не тримає в офісі багатоканальних телефонів, а деякі зі співробітників працюють віддалено або часто працюють поза офісом, налаштувати ip-телефонію можна за кілька годин. Ось кілька найбільш популярних sip-клієнтів:

Zoiper – сумісна майже з усіма операційними системами, російський інтерфейс, на безкоштовній версії доступні базові функції, в оплаченій – розширені, наприклад, перенаправлення дзвінків між співробітниками.

PhonerLite – ще один софтфон, повністю безкоштовний, але сумісний тільки з Windows.

X-lite – безкоштовний sip-клієнт для Windows і Mac. Крім голосового дзвінка підтримує відео-дзвінки і текстові повідомлення, за допомогою цієї програми можна організувати відеоконференцію з двома іншими користувачами.

Щоб впровадити інтернет-телефонію, від компанії потрібен невеликий бриф:

  • чи потрібно виділити багатоканальні номера, якщо так, скільки каналів необхідно;
  • чи потрібно подбати про купівлю sip-номерів, або компанія придбає та переведе наявні номери в sip-формат за допомогою оператора мобільного зв’язку;
  • на які номери і в якому порядку встановити переадресацію вхідних дзвінків;
  • з яких номерів налаштувати вихідні дзвінки;
  • чи потрібно налаштувати автовідповідач і голосове меню, записати голосове привітання.

Далі технічні фахівці все роблять самі.

Summary
Що таке IP-телефонія і як це працює
Article Name
Що таке IP-телефонія і як це працює
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:

Поширені запитання по темі:

Де взяти sip-номери?

Купити sip-номери можна в операторів мобільного зв’язку, а також у операторів, що надають зв’язок через міські (стаціонарні) номери. Також можна перетворити вже наявні номери у формат sip-номера.

Яка якість зв'язку у ip-телефонії?

Оскільки голосові і відео звернення передаються через інтернет, якість зв’язку безпосередньо залежатиме від швидкості інтернет-з’єднання. Навіть з мобільним 4G зв’язок стабільний, з гарною якістю звуку.

Чим VoIP відрізняється від IP?

Ці поняття не можна порівнювати. VoIP – це технологія, що включає в себе різні способи передачі голосового сигналу, і це не завжди пов’язано з телефонією. IP-телефонія – це набір протоколів і методів для передачі традиційних двосторонніх дзвінків телефоном через інтернет.

Інтеграція телефонії і CRM – як такий тандем допомагає бізнесові прискоритися Гайд з установки пікселя Facebook на сайт і налаштування конверсій
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі