CRM-система для малого бизнесу: як закрити проблеми в організації процесів швидко та недорого

Навіщо crm-система малому бізнесу, чому ми виділяємо малий бізнес в умовно окрему групу підприємців та як назавжди вирішити частину проблем шляхом автоматизації — детально в цій статті.

CRM-система для малого бізнесу

Або чому чітка організація бізнес-процесів потрібна маленькій компанії більше, ніж великий. Якщо накидати портрет компаній малого бізнесу великими мазками, то виглядає це приблизно так:

  • Невеликі компанії більш чутливі до змін ринку. Зниження попиту, вимушена зміна ціноутворення і навіть невеликий відтік клієнтів може виявитися істотним ударом, якщо не згубним.
  • Бюджети в маркетингу і рекламі обмежені, а покупка консультацій і дорогих сервісів для автоматизації бізнес-процесів і просто нерентабельна.
  • Об’єднання декількох ключових позицій в особі одного співробітника: де впору працювати відділу з 5-ти осіб, працює один, і яким би спритним він не був, а осягнути неосяжне не виходить.
  • Керівник бере участь в організації навіть незначних процесів в компанії, тому що немає єдиної системи контролю за якістю та порядком виконання.
  • Запекла боротьба за клієнтів. За клієнтів борються всі: і малі, і великі компанії, і навіть ті, в кому ми давно визнали беззаперечних лідерів. Але для малого бізнесу висока вартість залучення клієнта, втрата бюджетів на невдалих рекламних кампаніях, дірки в бізнес-процесах і посередній сервіс — це просто смерть.

Якщо у великій компанії криза в роботі одного з підрозділів навряд чи призведе до краху, то в малому бізнесі навіть невеликий шторм здатний привести до корабелегину. На щастя, всі ці проблеми можна вирішити. Впровадження простої СРМ-системи для малого бізнесу вже досить, щоб розвантажити співробітників від типових задач, розрахувати ефективність рекламних бюджетів, систематизувати роботу менеджерів і скоротити відтік клієнтів.

Система AdSaver це колтрекінг і crm-система для компаній, де значна частина продажів починається з телефонного дзвінка. AdSaver це набір простих і зрозумілих функцій для відстеження вхідних звернень, автоматизації роботи менеджера, накопичення та опрацювання інформації про клієнтів.

Як зрозуміти, що бізнесу потрібна СРМ-система

Ось кілька характерних ознак, що зустрічаються в багатьох компаніях і шляхи їх вирішення:

Деякі етапи в продажах повторюються від угоди до угоди, але однаково трудомісткі: написання листів, планування зустрічей, дзвінків, презентацій, пошук інформації за попередніми контактами з клієнтом, та інші рутинні дії. Масштаб трагедії зазвичай стає зрозумілим, коли компанія приступає до автоматизації та створює за допомогою crm-системи типові етапи та завдання — їхня кількість навіть не лякає, а дивує: все це ми робили руками з разу в раз?

Як вирішиться проблема, якщо під’єднати crm-систему AdSaver:

  • в СРМ-системі AdSaver прописуються етапи взаємодії з клієнтом — воронка продажів;
  • по кожному з клієнтів доступна інформація про закриті угоди і завдання, на основі яких можна планувати стратегію подальшої роботи з клієнтом.

Реклама на лідогенерацію йде по декількох каналах: хтось зі співробітників відповідає на повідомлення в директі, а хтось на дзвінки за контекстною рекламою — немає централізованого контролю за вхідними заявками.

Всі заявки по рекламі можна збирати в одну crm-систему:

  • інтегруєте AdSaver з соціальними мережами та отримуєте заявки та дзвінки з Facebook і Instagram безпосередньо в crm-систему, інтегруватися з Facebook можна самостійно з особистого кабінету облікового запису AdSaver;
  • при підключенні колтрекінгу AdSaver прив’язуєте телефонні номери до певних рекламних джерел — отримуєте дзвінки та повідомлення в СРМ-систему, в інформації про звернення фіксується джерело, з якого надійшов дзвінок;
  • визначаєте по яких рекламних каналах прийшли клієнти та укладалися угоди, залишаєте в роботі тільки ефективні майданчики.

Співробітники забувають зв’язуватись з клієнтами вчасно, втрачають інформацію (контакти, зміст попередньої зустрічі, коментарі до замовлень), не передають своєчасно інформацію від клієнта — його менеджеру. Поки той пішов випити кави, дзвінок клієнта потонув в загальному потоці повсякденних задач і виринає тільки при повторному зверненні вже роздратованого клієнта.

Як не втрачати дзвінки, повідомлення і листи за допомогою crm-системи:

  • при підключенні колтрекінгу або установки лід-форми на сайт всі дзвінки та повідомлення будуть збиратися в одній системі незалежно від робочого часу менеджерів, пропущені та неопрацьовані дзвінки та звернення будуть виділені червоним кольором в загальній стрічці вхідних повідомлень;
  • навіть якщо дзвінок був прийнятий іншим менеджером, співробітнику, за яким закріплений клієнт, доступна історія дзвінків із записом телефонної розмови.

З компанії йде співробітник, який пропрацював багато років, знає постійних клієнтів в обличчя, з усіма їх звичками та нетиповими заморочками, і забирає з собою в забуття всю цю цінну інформацію. Нові співробітники нічого не знають про клієнтів, окрім номерів телефону та поточних замовлень — клієнти розцінюють це як зниження інтересу, байдужість до їх болів, поганий сервіс — лояльність до компанії тане на очах.

Як налагодити та підтримувати відносини з клієнтом за допомогою СРМ-системи:

  • на основі кожного звернення в компанію співробітник створює контакт в crm-системі;
  • всі дзвінки та повідомлення, що надійшли від даного контакту фіксуються в картці контакту — при відкритті видно всю історію звернень, закриті угоди та завдання;
  • до кожного звернення можна додати коментар, в опис контакту — особливості клієнта;
  • новий співробітник без проблем відновить історію взаємин з клієнтом, навіть якщо розмовляє з ним вперше.

В компанії у співробітників немає чітких обов’язків, завдання беруться хаотично, в залежності від того, хто в даний момент вільний. Кожен співробітник працює за власним планом, без системи, висновків і часто просто інтуїтивно.

Як налагодити бізнес-процеси за допомогою crm-системи для малого бізнесу:

  • в СРМ-системі AdSaver LMS можна прописати етапи угоди індивідуально під кожну компанію — необмежену кількість варіантів для процесу продажів будь-якої складності;
  • для кожної невдалої угоди можна прописати варіанти закриття, щоб надалі аналізувати, яка причина є найбільш поширеною, для вдалих угод — фіксувати суму чека;
  • в особистому кабінеті є статистика по завантаженості кожного з менеджерів: скільки дзвінків опрацював, яка кількість клієнтів (лідів) в даний момент веде менеджер, завдання керівника — розподілити навантаження рівномірно.

Немає можливості визначити кількість закритих угод по кожному менеджеру, це або колективна робота, де кожен вважає закриття угоди своєю заслугою, або робота за принципом 20/80, де 20% співробітників закривають 80% завдань, які приносять компанії основний дохід. Звідси невдоволення, непорозуміння між керівництвом і співробітниками.

Контроль роботи менеджерів за допомогою СРМ-системи:

  • звернення і контакти закріплюються за певним менеджером;
  • в бізнес-моніторингу в особистому кабінеті AdSaver доступна статистика за кількістю опрацьваних звернень кожним менеджером;
  • в картці завершеної угоди значиться ім’я відповідального співробітника, який її закрив;
  • на лід-борді видно загальну картину просування лідів воронкою продажів: на якому з етапів застряють ліди, на якому відвалюються і скільки в результаті завершуються угодою.

На формування звітів йде багато часу: співробітнику потрібно день або два, щоб відновити по пам’яті, із записників і заміток — яка робота була виконана за місяць, які угоди закриті, які в процесі, які були труднощі, які плани на майбутній місяць.

Швидке формування звітів в crm-системі AdSaver:

  • по менеджерах за обраний період — опрацьовані звернення, створені контакти та ліди;
  • по компанії в цілому: загальна кількість дзвінків і звернень, частка цільових і нецільових, число поточних завдань по клієнтах, закриті угоди — будь-які категорії звітів;
  • щоб створити звіт, потрібно обрати категорії в фільтрі та завантажити звіт у форматі таблиці Excel.

Вартість СРМ-системи завжди менша, ніж вартість втраченого клієнта

Впровадження СРМ-системи потрапляє в графу “витрати” до тих пір, поки співробітники компанії не почнуть підраховувати приріст клієнтів і прибуток через місяць після роботи з СРМ-системою. Прибуток в поточному місяці дорівнює розміру збитків, які несла компанія до впровадження СРМ-системи.

Ось ще кілька аргументів, заснованих на нашому досвіді. За допомогою СРМ-системи можна:

  • звести кількість необроблених звернень до нуля;
  • вивільнити до 25% робочого часу співробітників шляхом автоматизації рутинних завдань і побудови системи дій;
  • накопичувати та систематизувати клієнтську базу з інформацією за закритими операціями і коментарями — найцінніший капітал для компанії;
  • аналізувати цільовий трафік за різними рекламних каналів і перестати виділяти бюджет на непотрібні рекламні площі та кампанії;
  • аналізувати роботу менеджерів і розуміти ефективність співробітників.

Все ще сумніваєтеся, а чи потрібно воно вам? Протестуйте сервіс безкоштовно з повним функціоналом платного тарифу.

Summary
CRM-система для малого бизнесу
Article Name
CRM-система для малого бизнесу
Author
Publisher Name
AdSaver
Publisher Logo
Поділитися:
Як обрати crm-систему для збільшення продажів, автоматизації роботи або організації бізнес-процесів Що таке колтрекінг: як це працює і які задачі вирішує
Не розумієш, як пояснити босу, навіщо потрібен колтрекінг?
Скачай презу!
Презентація відправлена на вказаний e-mail. З'являться запитання – телефонуйте! Контакти в листі