Як оцінити ефективність контекстної реклами за допомогою колтрекінгу? Де тут зв’язок між дзвінками і переходами користувачів по рекламних оголошеннях та банерах? Ефективність колтрекінгу — це вміння використовувати зібрану сервісом інформацію, яка допомагає точно визначити кількість і якість дзвінків з різних рекламних оголошень та креативів.
Точність аналітики залежить від кількості вхідних дзвінків, точніше — процентної частини, яку складають дзвінки від загального числа звернень. Якщо частка дзвінків в компанію складає не менше 20% – ця стаття для вас.
Методи оцінки ефективності контекстної реклами через дзвінок
Щоб визначити ефективність реклами, для початку потрібно знати, за яким з оголошень (інтернет-ресурсу або фізичного рекламного носія) надійшов дзвінок.
Можна орієнтуватися на дані з Google Analytics за умови, що були правильно налаштовані цілі на відстеження дзвінків-конверсій. Що значить правильно:
- оголошення в Google налаштовані з розширенням “Номери телефонів” з можливістю зробити дзвінок або оголошення тільки з номером телефону (останнє, як правило, використовується для реклами на мобільних пристроях);
- в налаштуваннях облікового запису доступні звіти по дзвінках;
- задано мінімальний час дзвінка, після якого дзвінок зараховується в аналітиці як конверсія (рекомендується виставляти тривалість дзвінка, щоб виключити занадто короткі, які рідко призводять до продажу);
- налаштовані цілі в Google Analytics для натискання кнопки “Зателефонувати”, функція “Показати номер телефону” або інші кліки — дії, які можна умовно вважати за дзвінок;
- щоб визначити, що конверсія (в нашому випадку — дзвінок) є наслідком переходу з певного оголошення, потрібно додати тег зв’язування конверсій на всі сторінки, куди може переходити користувач за оголошенням.
Навіть за умови, що ви проаналізуєте звіти по діях користувачів і порахуєте загальну кількість дзвінків, аналіз буде приблизними — не всі кліки по номеру телефону призводять до дзвінка, але для загального розуміння тенденції дані будуть достатніми.
При підключенні колтрекінгу інформація по всіх вхідних дзвінках буде збиратися в одній системі, а менеджер зможе сортувати їх за такими критеріями як джерело дзвінка (будь то онлайн або офлайн носій), конкретне оголошення плюс ключовий запит, за яким користувач знайшов оголошення, і головне — цільовий або нецільовий дзвінок надійшов в компанію за даним оголошенням.
Як оцінити ефективність контекстної реклами за допомогою колтрекінгу
Тепер покроково розглянемо процес визначення джерела і аналізу дзвінків за допомогою колтрекінгу.
Виділення телефонних номерів для відстеження джерела дзвінка.
При підключенні колтрекінгу для кожного статичного рекламного джерела виділяється унікальний номер телефону, він фіксується в системі колтрекінгу: в обліковому записі компанії для виділених телефонних номерів привласнюється назва статичного рекламного джерела. Унікальний номер телефону можна привласнити і оголошенню в Google. Він використовується для розширень або реклами тільки з телефонним номером.
Паралельно на сайт компанії встановлюється скрипт, який підміняє телефонні номери – одному користувачеві протягом сесії показується унікальний номер телефону. Мається на увазі, що кілька користувачів, що одночасно знаходяться на сайті, бачитимуть різні номери телефонів. Після завершення сесії номер телефону, який звільниться, буде показаний іншому користувачеві.
Динамічна підміна номерів дозволяє відстежувати дії користувача, а також пов’язувати їх з певним рекламним оголошенням в інтернеті, за якими користувач перейшов на сайт. При здійсненні дзвінка дана інформація фіксується в системі.
Якщо користувач перейшов на сайт, але не зробив дзвінок, інформація про нього збережеться в файлах “cookie” і при наступному відвідуванні система впізнає його. Коли він все ж зробить дзвінок, в системі зафіксуються всі відвідування сайту користувачем та попередні дзвінки.
Щоб передавати інформацію про вхідні дзвінки в Google Analytics, систему колтрекінгу потрібно інтегрувати з сервісом аналітики. У AdSaver інтеграція з Google Analytics здійснюється з особистого кабінету в кілька кліків. Після цього в гугл-аналітиці потрібно налаштувати спеціальні цілі для передачі інформації з системи колтрекінгу AdSaver (інструкція надається фахівцями AdSaver). При надходженні вхідного дзвінка менеджер в ході розмови привласнює зверненням категорію: цільове або нецільове. Дані передаються в Google Analytics. А також звіти та аналіз ефективності рекламних каналів.
Неважливо, 10 або 20 рекламних оголошень чи ресурсів ви задіяли у ході кампанії, сформувати звіт в системі колтрекінгу можна за будь-якими заданими критеріями:
- рекламне джерело
- рекламне оголошення
- цільові або нецільові дзвінки
- заданий період часу
Як порахувати ефективність рекламної кампанії з допомогою колтрекінгу
Розглянемо на прикладі клієнта AdSaver – київського забудовника, як проаналізувати рекламне оголошення за допомогою колтрекінгу.
Одночасно в Google Ads активні понад 70 рекламних кампаній в обраному профілі: різні аудиторії, кілька креативів в КМС, різні ЖК. І це тільки контекстні оголошення в гугл. Компанія рекламується на білбордах, в YouTube, соцмережах, тематичних інтернет-ресурсах. При щільному трафіку дзвінків розібратися, звідки прийшли покупці, який канал приносить більше дзвінків при меншій вартості ліда, яка аудиторія дає більше переходів – нереально.
На прикладі одного оголошення покажемо, як аналізувати рекламні оголошення в Google за допомогою колтрекінгу AdSaver.
Для зручності експортуємо звіт про вхідні звернення за грудень 2019 з облікового запису AdSaver у вигляді таблиці Excel. Фільтруємо звернення по дзвінках з однієї групи рекламних оголошень для одного ЖК. Обираємо тільки цільові дзвінки. Статистика в Google Analytics показує нам наступне: 60 цільових з 91 дзвінка/місяць за обранним оголошенням. Невелика похибка в передачі даних це норма, загалом статистика збирається коректно.
Без підключення колтрекінгу ми могли б орієнтуватися тільки на кількість кліків по оголошенню, сесії на сайті, дзвінки-конверсії — але це дуже приблизний аналіз рекламних оголошень, який більше підходить для аналізу клікабельності заголовків і креативів.
- Цільові дзвінки
- Нецільові дзвінки
- Сервісні та інші дзвінки
Якщо провести детальний аналіз по кожній групі оголошень, підрахувати кількість цільових дзвінків, що надійшли за певний період часу, визначити вартість одного ліда – можна вибудувати рейтинг найбільш успішних кампаній. При підключенні CRM системи AdSaver LMS до даних колтрекінгу можна додати шлях клієнта після здійснення дзвінка воронкою продажів і суму закриття угоди. Таким чином еко-система Google Analytics – AdSaver Call Tracking – AdSaver LMS дає повне уявлення про шлях користувача від першого контакту з рекламним оголошенням до продажу:
- за яким оголошенню перейшов користувач на сайт;
- які сторінки на сайті переглядав користувач, перш ніж зробити дзвінок;
- скільки цільових дзвінків приносить кожне рекламне джерело;
- яка вартість залучення клієнта по кожному рекламному каналу;
- який середній чек угоди по кожному рекламному каналу;
- які труднощі виникають на етапах проходження ліда воронкою продажів.